Varje år uppdaterar vi summer eXpressions logotyp, vilket vi ser som en möjlighet att kunna lyfta lokala entreprenörer. Tanken är att låta logotypen leva, gestaltas och skapa mervärde genom att bygga en historia bakom identiteten.
I år har illustratören Jessica Arevärn genom sitt företag Persikamy, fått fria händer att göra en tolkning av logotypen. Ledorden i beställningen var hög kreativitet och med förmågan att sprida glädje och nyfikenhet.
– Jag har lagt fokus på byggstenar av olika slag och gradienter. Mixat om vart annat med tydlig svärta som bas. Cirklarna med utskuren mitt flörtar med formen på nian i numret nitton. Och Pantone färgen living coral ger oss en tydlig anvisning om den färgtrend som väntar oss 2019, säger Jessica.
Hon fortsätter:
– eXpressions önskan om en fri tolkning och stora tillit gav utrymme att skapa denna typiska Persikamy mash-up av färger. Välkommen 2019.
Summer eXpression är ett intensivt sommarprogram inom eXpression där tio unga talanger får chansen att formge och gå från idé till försäljning. Fokus ligger på bruksföremål och kreativitet i nära samarbete med lokala producenter.