fbpx
cropped-Artboard-1-100.jpg

Företagen i Creatives summerar och blickar framåt

Företagen i Creatives summerar och blickar framåt

Bland företagen vid eXpression råder full aktivitet då vårens arbete summeras och analyseras samtidigt som blickarna höjs inför tiden som följer efter sommaren och semestern. Deltagarna i inkubatorsprogrammet Creatives har nu hunnit lägga sju workshops bakom sig och konstaterar att det första halvåret har varit såväl intensivt som utmanande och utvecklande.   

Under våren 2023 sjösattes det nya Creatives där en av de större förändringarna har handlat om att 16 antagna företag har följts åt och tillsammans tagit sig an programmets workshops. Ambitionen har varit att öka gemenskapen bland deltagarna och även att skapa nya förutsättningar för dem att lära av varandra. Detta, menar Jonas Spolander VD vid Föreningsfrämjandet, har varit både värdefullt och utvecklande.   

Det jag uppskattar stort är att få delta i ett kreativt och utbildande sammanhang. Det har gett mig nya insikter och kunskaper som slutligen har gett bra input för min verksamhet, berättar Jonas Spolander.   

Juni månad är ofta en hektisk period inom många verksamheter samtidigt som längtan efter semester växer sig allt starkare. Och mitt i allt det intensiva gäller det att också lyfta blicken och planera för tiden efter ledigheten så att återgången till arbetet får såväl konturer som innehåll. Sophie Zetterberg och Johan Öhrlund, grundare av designstudion grannt, lägger just nu mycket tid på att planera så att semestern ska kunna innebära vila och distans till arbetet.   

Det har varit full fart under våren och den första tiden i inkubatorsprogrammet! Just nu preppar vi för semester men vi planerar också upp de kampanjer som ska rulla inför hösten. Vi vill känna att vi har koll på läget för att kunna landa springande efter semestern. Vi känner en enorm pepp just nu, konstaterar Sophie Zetterberg och Johan Öhrlund.  

Nästa aktivitet i inkubatorsprogrammet Creatives sker den 22 och 23 augusti då företagen gör en så kallad check-in. Tillsammans med affärscoacherna vid eXpression sammanfattar företagen sin utveckling under programmets gång, blickar framåt och lägger en plan för nästkommande sex månader. Detta för att säkerställa att de får rätt förutsättningar i den affärsutveckling som erbjuds vid eXpression Umeå.  

Nyheter

Musikdrömmen deltar vid Umeå Guitarshow 4–5 maj

Nyheter

Bidra till ett tryggare och mer inkluderande Umeå i sommar

Tio nya kreatörer i vårens startup-program

Nyheter

eXpression välkomnar ny nationell strategi

signa upp för vårt nyhetsbrev