fbpx
cropped-Artboard-1-100.jpg

Guider

Här kan du som driver företag inom besöks- och upplevelsenäringarna eller företag inom handeln ta del av material inom områden som rör ditt företags utveckling. Materialet syftar till att dela erfarenheter, sprida kunskaper och ge möjlighet till reflektion inom en rad olika affärsutvecklingsområden.

FHB
Finansieringsmodeller för tillväxt: Crowdfunding
Digitalt värdskap
Det digitala värdskapets betydelse under coronapandemin
konsumentbeteende och försäljning
Så skapar du goda kundupplevelser
Så blir din kundsegmentering relevant
Så blir din kundsegmentering relevant
Guide Statistik och analys
Så bidrar statistik och analys till hållbart företagande
Guide Vikten av målbilder och nyckeltal
Vikten av målbilder och nyckeltal
abbf6f8b-ae1e-4a16-9869-af52df48e920
HÅLLBAR VERKSAMHETSUTVECKLING INOM HANDEL OCH BESÖKSNÄRING
Varumärke FHB
Starka varumärkens betydelse i en föränderlig tid
Framtidens hållbara besökninganäring
Betydelsen av kontinuerlig omvärldsbevakning
Framtidens hållbara besöksnäring
En förändrad målgrupp
SOCIALA MEDIER: PLANERING OCH KONVERTERING
Sociala medier: planering och konvertering
Sociala medier, relationer och varumärkesbyggande
Sociala medier, relationer och varumärkesbyggande
HANDEL PÅ NYA PLATSER. VAR SKER HANDEL, VAR KAN HANDEL SKE?
Handel på nya platser. Var sker handel, var kan handel ske?
KAPITAL, KOMPETENS OCH NÄTVERK
Kapital, kompetens och nätverk
SJÄLVLEDARSKAP – VÄGEN TILL ETT HÅLLBART ARBETSLIV
Självledarskap – vägen till ett hållbart arbetsliv
OM ATT LEDA I FÖRÄNDRING
Om att leda i förändring
Internationalisering och exportmognad
Internationalisering och exportmognad
INKÖP OCH LAGERHÅLLNING: UNDER OCH EFTER CORONAPANDEMIN
Inköp och lagerhållning: under och efter coronapandemin
Logistik
Vad är logistik och hur rör det mig och min verksamhet?
C5A85B54-E571-41AC-9067-70D949895DE6
Vad har coronapandemin lärt oss om värdskap?
ex live frl feb 2021
Se panelsamtalet affärsglöd i coronapandemin igen

För affärsutvecklare

Här ges du som arbetar i en företagsfrämjande organisation möjlighet att reflektera över erfarenheter och fördjupa kunskaper rörande din roll och arbetsmetodik.

Digitalisering
Digital affärsutveckling
Förändrade affärsutvecklingsprocesser i spåren av coronapandemin
Förändrade affärsutvecklingsprocesser i spåren av coronapandemin
Foto: Oskar Sandström
Hur utmanas och utvecklas företagsfrämjare under coronapandemin?

Projektet Framtidens hållbara besöksnäring är avslutat. Projektets syfte har varit att sprida och dela erfarenheter och kunskaper för företag inom besöks- och uppplevelsenäringarna med inslag av handel givet den branschomvandling som pågår och som accelererats under coronapandemin. Projektet var en del av av Tillväxtverkets satsning Kunskapsutveckling i coronapandemin och genomfördes under perioden 1 februari 2021 – 31 december 2022. 

 

Förutom de nyheter och guider som ni kan ta del av nedan har projektet resulterat i en bok, ”Mot nya mål” – affärsutveckling för hållbart företagande. För att ta del av boken, skicka ett e-post till oss så levererar vi den via post

Innovationskraft i spåren av coronapandemin

Coronapandemin har inneburit stora utmaningar för företag inom besöks- och upplevelsenäringarna. I den här filmen delar två Umeåbaserade företag med sig av sina erfarenheter från det gångna året. Den centrala frågan är: hur står det till med innovationskraften mitt under en pågående pandemi?

För mer information kontakta

Anna

Wikholm Kjellberg

Affärscoach | Creatives | Konsult