fbpx
cropped-Artboard-1-100.jpg

Inspirationsföreläsning om framtidens hållbara handel

Inspirationsföreläsning om framtidens hållbara handel

Fredagen den 25 september gästades eXpression Pop-in i MVG av Magnus Ohlsson från We Hunt For Heads. Tillsammans med ett 20-tal gäster på plats spanade Magnus in i framtiden, post corona och föreläste om hur vi kan styra kundens beteende i den fysiska butiken samt om hur vi bygger starka varumärken och möter konsumenternas behov.

Vi behöver ha en tydlig idé om vår affärsmodell, en plan för hur vi ska kommunicera och framförallt, vi behöver butiksglöd. Då behöver vi inte se mer butiksdöd, konstaterar Magnus Ohlsson.

Dagen inleddes genom att ta pulsen på Umeå och i dialog med Annakarin Nyberg, programansvarig för affärsutvecklingsprogrammet eXpression Fututre Retail Lab uttrycker Martin Lindfors, centrumledare vid Visit Umeå attt krisen har tvingat fram utveckling bland många bolag inom handeln. Det handlar om planerade förändringar som nu har påskyndats. Lindfors lyfter även att de aktörer som har starka varumärken fysiskt och digitalt har stått emot förhållandevis bra.

Föreläsningen som arrangerades i samarbete med destinationsbolaget Visit Umeå riktade sig till företag inom handeln samt till företag som befinner sig i gränslandet mellan handel, besöks- och upplevelsenäringarna. Målsättningen var att nå brett och långt till en bransch i stort behov av kunskaps- och erfarenhetsutbyten. I skrivande stund har sändningen nått drygt tusen tittare.

Magnus Ohlsson från We Hunt For Heads har en gedigen erfarenhet från retailbranschen, både som VD, marknads- och försäljningschef för välkända varumärken. Föreläsningen var en del av de publika event som sker inom ramen för acceleratorprogrammet eXpression Future Retail Lab.

Long read

Utmanar bilden av den traditionella arkitekten 

Nyheter

Exklusivt event med Sveriges första doktor i redesign

Nyheter

Upplev en ny slags butik i Utopia

Experten lär dig att laga dina plagg

signa upp för vårt nyhetsbrev