fbpx
cropped-Artboard-1-100.jpg

Nå ut med rätt budskap genom strategisk kommunikation 

Nå ut med rätt budskap genom strategisk kommunikation 

Att arbeta strategiskt med sin kommunikation för att nå ut med rätt budskap till rätt målgrupp och i rätt kanaler är viktigt för alla företag. Deltagarna i inkubatorsprogrammet Creatives fick under föregående onsdag arbeta igenom respektive företags nuläge och vision, marknad och målgrupper samt strategi och syfte med sin framtida kommunikation. Workshopen var en del av affärsutvecklingen i inkubatorsprogrammet och leddes av Fredrik Forsmark från kommunikationsbyrån Henson.

Målsättningen med dagen var att skapa en marknads- och aktivitetsplan och att därefter relatera den till en budget.  

Kristian Rönnlund driver Visionary Wine som vänder sig till företagskunder och privatpersoner med passion för god mat och dryck. I sitt företag erbjuder Kristian vinprovningar, utbildningar, konsultationer och events. Visionary Wine är ett av de 16 bolag som deltar i inkubatorsprogammet Creatives. 

För mig är word-of-mouth en viktig och trovärdig del i marknadsföringen där tidigare kunder som uppskattat mina tjänster sprider ordet om mitt företag vidare. Men jag ringer också rena säljsamtal och arbetar aktivt med mina sociala kanaler genom till exempel sponsrade inlägg. Kombinationen av allt ger god effekt och nu återstår för mig att analysera mina olika insatser. Vilka har gett vad och har de växelverkat på något vis? Det är frågor som jag kommer arbeta vidare med parallellt med att jag utvecklar min marknads- och aktivitetsplan, berättar Kristian Rönnlund.

Vill du läsa mer om strategisk kommunikation eller ta del av vårt panelsamtal som sändes under pandemin? I samtalet beskriver deltagarna svårigheter med att följa utstakade strategier och lagda aktivitetsplaner. Besök vår kunskapsbank.

Nyheter

Musikdrömmen deltar vid Umeå Guitarshow 4–5 maj

Nyheter

Bidra till ett tryggare och mer inkluderande Umeå i sommar

Tio nya kreatörer i vårens startup-program

Nyheter

eXpression välkomnar ny nationell strategi

signa upp för vårt nyhetsbrev