fbpx

eXpression Future Retail Lab - start för tredje omgången av populärt acceleratorprogram

eXpression Future Retail Lab 21/22. Foto: Bea Holmberg.

eXpression Future Retail Lab – start för tredje omgången av populärt acceleratorprogram

eXpression Future Retail Lab 21/22. Foto: Bea Holmberg.

Affärsutvecklingsprogrammet eXpression Future Retail Lab startade den 31 augusti och det var en motiverad grupp entreprenörer som träffades för första gången. Den inledande träffen innefattade företagspresentationer och genomgång av programmets innehåll, upplägg och syfte. Den nya gruppen entreprenörer gästades även av en deltagare från föregående programomgång – Andreas Bäckström från spelbutiken Fantasia. Andreas delade med sig av sina erfarenheter och gav råd om hur deltagarna på bästa sätt kan arbeta för att utvecklas genom Future Retail Lab.

Alla deltagande bolag fick därefter möjlighet att presentera sig själva och sina verksamheter samt delge varandra de målsättningar man har med sitt deltagande i programmet.

– Vi ser fram emot en spännande och utvecklande tid med ett nytt härligt gäng kreativa och drivna företagare som är redo att utveckla sina affärsmodeller, säger Annkarin Nyberg, programansvarig vid eXpression Future Retail Lab.

De bolag som deltar i eXpression Future Retail Lab 2021- 2022 är:

Programmet pågår under nio månader och kommer att genomföras enligt nedan genom fysiska och digitala träffar. eXpression Future Retail Lab är ett unikt affärsutvecklingsprogram genom sitt omfattande kunskapsinnehåll, dess längd och samverkan mellan universitet, inkubatorer, kommuner, fastighetsbolag, destinationsbolag, medborgare och deltagande bolag.

  • 31 augusti Programstart med företagspresentationer
  • 7 september Affärsmodeller och omvärldsbevakning
  • 28 september Varumärke, kommunikationsstrategi, PR och marknadsföring
  • 12 oktober Konsumentbeteende och försäljning
  • 26 oktober Sociala medier, sociotekniskt- och tekniskt perspektiv
  • 9 november Statistik och analys
  • 30 november Team och ledarskap
  • 18 januari Värdskap
  • 1 februari Inköp och logistik
  • 15 februari Internationalisering och exportmognad
  • 1 mars Finansieringsmodeller för tillväxt
  • 22 mars Avrundning med företagspresentationer

Programmet som genomförs i syfte att skapa hållbar tillväxt, utveckla nya affärsmodeller och former för samarbeten, hålls samman av bolagsspecifik affärsutveckling mellan träffarna.

eXpression Future Retail Lab 21/22. Foto: Bea Holmberg.

För mer information:

Annakarin Nyberg, programansvarig affärsutvecklare
eXpression Future Retail Lab
annakarin.nyberg@expressionumea.se

Fler pressmeddelanden
30 September, 2021
Unga formgivare från Umeå lanserar produkter i Stockholm
21 June, 2021
Sara Sandström Nilsson förstärker eXpression Umeås styrelse
16 June, 2021
De tar plats i eXpression Future Retail Lab hösten 2021
15 June, 2021
Hållbar design stärker den kreativa sektorn i norr
22 February, 2021
Uppmärksammat affärsutvecklingsprogram utökar upptagningsområdet i samarbete norrlandskommuner
7 January, 2021
Ny kunskapsutveckling i spåren av Coronapandemin