fbpx
cropped-Artboard-1-100.jpg

Stort intresse för kreativa näringar under UF-mässan

Stort intresse för kreativa näringar under UF-mässan

Den 13 mars förvandlades Sara kulturhus i Skellefteå till en härlig festplats för över 460 UF-företagare. Mässan, som drog till sig mycket intresse, var i vanlig ordning proffsigt organiserad och hade ett tydligt fokus på hållbara och kreativa företagsidéer.

Energin, engagemanget och innovationsnivån var hög och att så mycket fokus låg på hållbara lösningar känns otroligt bra. Det var dessutom många affärsidéer som rörde kulturella och kreativa branscher. Det gör att vi hoppas på många nya företag till inkubatorn i framtiden, säger Frida Wimelius, jurymedlem och projektledare vid eXpression Umeå.

UF-mässan 2024 bjöd på en unik möjlighet för 130 UF-företag från Västerbotten att ställa ut sina affärsidéer och tävla i elva olika kategorier.

Evenemanget, som arrangerades för första gången i Sara kulturhus, innebär en viktig plattform för dialog och interaktion med länets framtida företagare – en självklar plats för eXpression att knyta nya kontakter.

UF-mässan är ett tillfälle då vi lyfter fram våra unga förmågor och låter besökarna få möta framtiden. Kort sagt ett event där vi inte bara pratar om unga utan med unga, säger Tilda Tullnér, projektledare UF-mässan 2024, i ett pressmeddelande.

Mer för unga entreprenörer
Den 18 april arrangerar eXpression, Ung företagsamhet Västerbotten, Umeå kommun, Uminova Innovation, BIC Factory, Presto och Länsstyrelsen Västerbotten Young Startup Day. Läs mer om tider, talare och anmälan på eventets hemsida.

Nyheter

Musikdrömmen deltar vid Umeå Guitarshow 4–5 maj

Nyheter

Bidra till ett tryggare och mer inkluderande Umeå i sommar

Tio nya kreatörer i vårens startup-program

Nyheter

eXpression välkomnar ny nationell strategi

signa upp för vårt nyhetsbrev