fbpx
cropped-Artboard-1-100.jpg

Studenternas frågor blev utställningens visuella identitet

Studenternas frågor blev utställningens visuella identitet

Idag öppnar ”UMA 2023 End of Year Exhibition” – en utställning av studenterna vid arkitekthögskolan i Umeå. Bakom den visuella identiteten står företaget Studio Sirka som drivs av konstnären och den grafiska designern Gustav Skoogh.

Det var ärofyllt att få uppdraget! Min tanke är att identiteten ska fungera som en ingång och skapa nyfikenhet. Det är ju så tråkigt att bara läsa ”slututställning”, det har man läst hundra gånger. Det blev intressant när vi valde att använda studenternas frågeställningar som bärande element och låta själva utställningen stå i bakgrunden, säger Gustav Skoogh.

Arbetet har skett i nära samarbete med arkitekthögskolans utställningsteam och andas självklar DIY-umeåanda. Trycksaker skriver de ut själva och allt material (typ gatupratare etc) har de byggt i skolans verkstad.

Vi har dessutom jobbat med ett rosa papper som vanligtvis används som ritningspapper på rulle. Traditionellt sett är det avsett för färgkodade elritningar. Den rosa färgen är ett bärande element som sticker ut, berättar Gustav.

Utställningens grafiska identitet går att se runt om i staden. Besök arkitekthögskolans hemsida om du vill veta mer om utställningen.

Passa även på att följa Studio Sirka på instagram.

Nyheter

Bidra till ett tryggare och mer inkluderande Umeå i sommar

Tio nya kreatörer i vårens startup-program

Nyheter

eXpression välkomnar ny nationell strategi

Nyheter

Häng med på Young Startup Day 2024

signa upp för vårt nyhetsbrev