Onsdagen den 7 juni genomfördes den sjunde workshopen i inkubatorsprogrammet Creatives. Deltagarna hade i förväg fått komma med önskemål om innehåll inför just denna workshop. Resultatet blev en pedagogisk genomgång av SEO, sökordsoptimering och hur man genom att använda ChatGPT kan ta hjälp av AI för att hitta relevanta sökord. Utöver detta genomfördes en genomgång av Google Analytics 4.
Detta var en riktigt bra workshop och jag har tagit med mig mycket relevant kunskap inför uppbyggnaden av min nya webbsida, säger Gustav Skoog, grafisk designer som driver Studio Sirka.
Workshopen som genomfördes tillsammans med experterna Marcus Jonsson och Emma Fahlman från Daresay by Knighteck avslutades med att deltagarna, genom att använda den kunskap som förmedlats under workshopen, fick visualisera sin egen webbsida och bygga upp den analogt på ett papper.
Hatten av för Daresay Umeå. För ett strålande och pedagogiskt upplägg där de delade med sig av sin kunskap på ett informativt sätt, säger Anna Wikholm Kjellberg, programansvarig affärsutvecklare vid eXpression Umeå.