Agnes Sjöström tar ytterligare kliv framåt med sin podcast Lyckopodden genom ett nytt avtal med Spotify. Avtalet innebär att podden blir en av fem RADAR-aktörer som de satsar på under hösten.
Spotify tycker att Lyckopodden är så pass bra att dom vill lyfta den mer på sin plattform. Jag dör så lyxigt, skriver Agnes Sjöström på facebook.
Lyckopodden når över 60 000 lyssnare i månaden och är en ledande röst inom positiv psykologi och mental hälsa.
Nu blir står det klart att den lyfts fram i Spotifys initiativ Radar, ett globalt program som stöttar lovande kreatörer.
Att vara en del av Radar innebär extra stöd och marknadsföring från Spotify för att expandera poddens räckvidd och synlighet.
Lyckopodden är en del av Agnes bredare satsning som ryms under namnet Lyckoverkstan. Förutom att driva podden har hon etablerat sig som föreläsare och inspiratör inom området positiv psykologi, med en passion för att göra världen till en lite lyckligare plats. Företaget arrangerar även inspirationsresor.
Agnes har tidigare varit en del av inkubatorn eXpression Umeå.
Foto omslagsbild: Fredrik Ankarsköld