fbpx
cropped-Artboard-1-100.jpg

Workshop i sociala medier – en del av Creatives 

Workshop i sociala medier – en del av Creatives 

Onsdag den 17 maj gavs deltagarna i inkubatorprogrammet Creatives möjlighet att delta i en workshop om sociala medier. Workshopen leddes av Pontus Bäckman från Digipartner & Jo Kommunikation. Inför träffen fick deltagarna förbereda sig genom att bland annat reflektera över syftet med att vara verksam i sociala medier, vilken målgrupp de vill nå, varför och hur. Workshopen fokuserade på Facebook, Instagram och Linkedin ur ett tekniskt och sociotekniskt perspektiv.

De sociala kanalerna har blivit ett än mer viktigt verktyg för många företag att nå sin målgrupp och lyckas med varumärkesbyggande och försäljning. Men för vem skapar vi aktivitet och varför? Känner vi till våra målgrupper, dess demografi och geografi? Vad är vårt mål och vilket är vårt syfte med att finnas i de olika kanalerna?

Under workshopen ledsagades deltagarna genom de olika plattformarna för att få en bättre bild av vem som idag använder respektive kanal, och hur man bäst arbetar med sina flöden för att få interaktion och konvertering. Deltagarna fick dessutom titta på de olika planerings-, analys- och annonseringsverktyg som finns tillgängliga för att skapa struktur i arbetet med de sociala kanalerna.

Inom kort kommer samtliga företag som deltog vid workshopen ges en möjlighet till individuell uppföljning med Pontus Bäckman från Digipartner.

Anna Sundström Lindmark

Jag kommer att ta tillfället i akt att diskutera relevansen för de inlägg jag gör idag, säger Anna Sundström Lindmark.

Anna utvecklar en digital skrivarkurs i läkande skrivande under programmets gång. Kursen lanseras i Annas kanaler under hösten 2023.

Läs mer om sociala medier i den kunskapsbank som utvecklades under projektet “Framtidens hållbara besöksnäring och handel” nedan:

Sociala medier, relationer och varumärkesbyggande

Sociala medier: planering och konvertering

Experten lär dig att laga dina plagg

Nyheter

DJ-duo skapar nytt jazzrum i Umeå

Nyheter

14 nya affärsidéer får stöd under hösten

Nyheter

Lyckopodden signar med streamingjätte

signa upp för vårt nyhetsbrev